Brrr... Winter in Beijing!

We hebben genoten van de laatste week in Australië. We zijn onder andere nog naar het indrukwekkende Mona museum geweest, erg interessante, maar regelmatig ook schokkende kunstin een super mooi gebouw! En Thieus wildlife tours ging ook gewoon door in Tasmanie! We hebben nog wombats, dolfijnen, zeeleeuwen, albatrossen, kangaroes, slangen, pinguïns en quolls in het wild gevonden. Ik kan iedereen Thieu's wildlife tours aanraden. We zijn verliefd geworden op Tasmanie! Daar willen we binnenkort graag terug naar toe om het hele eiland te zien ... en dat kan dan natuurlijk mooi gecombineerd worden met de Sydney-Hobart race... dus we kunnen alvast gaan sparen voor een ticket! Hahaha, genoeg plannen voor de komende jaren gemaakt ondertussen!

En toen... naar CHINA... ! China staat niet echt bekend als een makkelijk land om te bezoeken, gebrek aan engels, niet in staat om handgebaren juist te interpreteren, niet makkelijk met de visums en al helemaal lastig om treinen en bussen te boeken... Dus, wij in Melbourne het vliegtuig in en na zo'n 24 uur reizen landen we dan eindelijk in Beijing. Jeetje, wat is het hier koud (-8 graden!)... was de eerste reactie! En toen de douane door.. super makkelijk.. stempeltje hier, tas controle daar, nog een keer ons paspoort laten zien... en voor we het wisten stonden we buiten! Whow, dat was onverwachts snel. Okay, nu moesten we met twee verschillende bussen mee richting ons hostel. Dat zal dan wel heel lastig worden (en dan ook nog met die backpack op je rug!). Pff, fluitje van een cent! Binnen 3 uur na aankomst op het vliegveld lagen we al te slapen in ons fijne hostel... Das nog eens een mooi begin van China!

Nu na drie dagen Beijing hebben we super veel zin in de komende zes weken hier! Wat een interessant land... Op dit moment zijn we een beetje aan de plannen wat we willen zien en doen op de weg naar Hong Kong. Het is het zelfde liedje als in Australië, zo´n groot land en zo weinig tijd. En dan hebben wij echt nog niet te klagen volgens mij...

Wat nog meer:
- Niet veel nieuws aan de horizon...
- We maken ons klaar voor Chinees Nieuwjaar (op 23 januari). Het begin van het jaar 4709!
- We gaan zo proberen treintickets te boeken, schijnt heel erg moeilijk te zijn... dus fingers crossed!

Jean-Jacques

Veel plezier in China, maar dat zal wel goed komen.
Ik weet niet of het nog steeds is maar in Beijing lopen veel studenten rond die hun Engels willen oefenen en je dus aanspreken op straat!
Voor een treinkaartje de naam van de plaats waar je naartoe wil, in Chinese tekens meenemen, en het gaat vanzelf! Ik heb ook meerdere keren meegemaakt dat ze zien dat je iets aan het zoeken bent en spontaan je komen helpen en de juiste kant op sturen!
Nog een tip: mochten jullie een slaaptrein nemen, neem dan de bovenste bedden! Die zijn langer en je ligt vlakbij je bagage!!!
Het lijkt heel ingewikkeld, al die tekens, maar je gaat er aan wennen, en ook dingen in herkennen!
Veel plezier, Jean-Jacques

Greetje

Hé Peuk en Ilse,
Wat een positief verhaal weer!!
Heel veel plezier in China!
Geniet nog maar lekker van die laatste 6 weken!!
Dikke X Greet

fieneke almekinders

dag lieverds, bedankt voor jullie verhaal, geniet er lekker van en kijk uit liefs fieneke

lili

klikt allemaal weer super goed daar! geniet ervan.
vorige week was de schuiven seksie eindelijk een keer compleet (wat een volume!), maar we zullen je wel gaan missen hoor, Ilse! jou ook hoor Peuk! :-)
X

olga

Brrr groot temperatuurverschil voor jullie! Wat een uitdagingen weer over waar naar toe te gaan dan wel te bezichtigen. Alvast een happy new year in het jaar van de draak! :-)