Op naar huis

We zijn er bijna... Op 10 mei vorig jaar zijn we in Antwerpen in de trein gestapt en via Maleisië, Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Indonesië, Nieuw Zeeland, Australië, China en Hongkong , landen we op 24 februari weer in Brussel!

Wat hebben we fantastische dingen gezien...Elke dag was genieten! Alle beesten die we in het wild hebben kunnen zien (schildpadden, gibbons, kiwi's, wombats, dolfijnen, haaien, orka's,....), de bijzondere plekken waar we geweest zijn (Angkor Wat, de Chinese Muur, Ha Long Bay, het Great Barrier Reef, de gigantische Kauri bomen, en te veel andere plekken om te noemen), en alle heerlijke andere dingen zoals: kleren laten maken in Hoi An, rondtoeren in Rosie, zeilen in Sydney, kletsen met de locals, alles samen doen, de familie Almekinders die op visite kwam, het fantastische eten (verse mango's, thaise curries, muffins, advocado's, verse springrolls, nieuw-zeelandse blauwe kaas,....), het rijden van de ‘loop' met het brommertje, optrekken met onze nieuwe vrienden, het World Championship Rugby, de kooklessen, de achter onze fiets aan rennende kinderen en natuurlijk dat het bier maar 20 cent kost!

De mensen en de plekken waar we terecht zijn gekomen met 'Workaway' waren een geweldige aanvulling op alles wat we gedaan hebben. We hadden dat niet willen missen. Leren schapen scheren, heerlijk eten, gezellige gesprekken, verse zalm vangen, in de moestuin werken, op de motor rijden... en gewoon even een rustplek tijdens het reizen, eventjes een soort thuis!

Natuurlijk zijn we ook blij dat we naar huis gaan... reizen is niet alleen maar rozengeur en maneschijn! We kijken erg uit naar:
- Een rondje fietsen
- Met Fidel kroelen
- Bruine boterhammen, oude kaas, borrelnootjes & chips met normale smaken (geen komkommer of vissoepsmaken), Jeanne's Hollandse pot... en een frietje met mayo en satesaus!
- Ons eigen huisje met onze eigen douche, bed en wc...
- Niet meer rondsjouwen met wc-papier!
- Weten waar je die avond slaapt en wat je de komende dagen gaat doen..
- Vastenavend 2013 (moet nog wel flink gerepeteerd worden!)
- Lekker kunnen zeilen
- Schone kleren in een kast en geen afgetrapte, vuile kleren uit een backpack..
- Niet langer dan maximaal drie uur in een trein hoeven te zitten..
- De kapper!
- Supermarkten met prijzen... niet meer onderhandelen over een flesje water..
- Weten wat je eet..
- Werken... en geld verdienen!
- Overzichtelijke euro's in je portemonnee, en geen stapels bankbiljetten (al is 2 miljoen dong pinnen toch best grappig)
- Beetje tijd voor ons zelf alleen, voor onze eigen dingen en vrienden... we lijken ondertussen een soort Siamese tweeling!
- En natuurlijk om al onze lieve vrienden en familie weer te zien!

En hoezeer we ook uitkijken naar thuis... we zijn bang dat we na zo'n twee weken thuis graag weer op reis zouden willen. Als je reist wordt de lijst met plekken die je zou willen zien alleen maar langer.... Hmmm. Maar de zomer komt eraan, we gaan op zoek naar een baan en een huisje en we gaan genieten van al die dingen die we de afgelopen tijd hebben moeten missen! Tot heel snel!

Jean-Jacques

Ik wil jullie alvast een goede reis wensen.
Alweer zo'n herkenbaar stukje! Kijk er niet van op dat het net is alsof hier de tijd heeft stil gestaan, en er bijna niets veranderd is terwijl jullie honderdduizenden nieuwe indrukken hebben opgedaan!
We moeten zeker een keer wat afspreken, want ik benzeen benieuwd naar jullie verhalen en foto's, niet op de site maar live!!!
Wij gaan nog een dagje vastenavend houden!
Succes met de cultuurschok komend weekend!

Gijs

Hey thieuke
Net als jean jaques uiteraard heel benieuwd naar al jullie verhalen en ervaringen die jullie op gedaan hebben
Ik spreek/zie je snel
Groeten
Gijs

Wendy

Een hele goede terugreis gewenst! Ben benieuwd naar alle verhalen, en dan real-life!

Tot snel,
Liefs wendy

Olga

Goede reis en weer gezond terug! Hartelijk dank voor jullie geweldige verhalen en foto's! Heb ervan genoten! Tot ziens!
Olga